Verkopersovereenkomst

STRIVVY VERKOPERSOVEREENKOMST

  1. Overeenkomst
    Door je aan te melden als verkoper op Strivvy ga je akkoord met deze voorwaarden welke op afstand zijn overeengekomen. In deze voorwaarden zal worden verwezen naar Strivvy als ‘Strivvy’ of in de eerste persoon en naar de verkoper als ‘verkoper’ of in de tweede persoon.

  2. Omvang
    Wanneer je gebruik maakt van de verkoopservice van Strivvy in Nederland, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. De verkoopservice van Strivvy omvat het helpen met praktische zaken om je spullen, zoals kledingitems, te kunnen verkopen. Strivvy behoudt het recht om artikelen die ons worden toegestuurd als onderdeel van de verkoopservice, aan te bieden, te gebruiken of te verkopen via andere platforms, online marktplaatsen, winkels, evenementen of andere advertentiedoeleinden. De afgesproken vergoedingen zoals beschreven in sectie 6 van de overeenkomst, blijven onaangetast.

  3. Vereisten voor de verkoopservice
    Om gebruik te maken van de verkoopservice, moet aan het volgende zijn voldaan:
    - Je hebt een Nederlands BSN-nummer en staat ingeschreven in het bevolkingsregister met een vast adres in Nederland.
    - Je bent 18 jaar of ouder.
    - Je bent de wettelijke en rechtmatige eigenaar van de items die je bij Strivvy indient.
    - Je bezit het recht om de items die je indient vrijelijk over te dragen aan Strivvy.
    - De items die je naar Strivvy verzendt, zijn niet illegaal of schenden anderszins onze regels voor wat je mag indienen (inclusief namaak-/nepartikelen)
    - Je hebt een Nederlandse bankrekening op je eigen naam (dit is vereist om betalingen te ontvangen na voltooide verkoop via onze diensten)

    Strivvy behoudt het recht om naar bewijs te vragen dat aan de bovenstaande vereisten is voldaan. 
  1. Het sorteren en retourneren van items
    Je hebt niet het recht om te eisen welke items Strivvy wel of niet moet verkopen of te koop moet aanbieden – het is geheel aan Strivvy om dit te bepalen.

    Items die je naar ons hebt gestuurd, kunnen worden geretourneerd zolang deze nog in het bezit zijn van Strivvy en niet zijn gedoneerd, gerecycled, verkocht of te koop worden aangeboden via onze website. Hiervoor brengen wij de verzendkosten van de retournering in rekening en administratiekosten van 5 euro.
  1. Kwaliteitseisen van items
    Wij nemen alleen kledingitems aan met een kwaliteit die we graag weer aan anderen namens jou verkopen. Dit houdt in dat we op dit moment alleen items aannemen die voldoen aan de volgende criteria: niet beschadigd, gewassen en vrij van ongedierte en sterke, vieze geuren. Daarnaast worden de volgende artikelen altijd geweigerd door Strivvy:
    - Namaakartikelen (bijv. handtassen die lijken op een model van een luxe-merk of designer, items met neppe handtekeningen waarvan wordt gesteld dat deze echt zijn)
    - Ondergoed
    - Badkleding
    - Sokken en panty’s
    - Kinderkleding

    Strivvy verkoopt items niet voor 5 euro of minder. Items die we waarderen op minder dan 5 euro, zullen niet op onze webshop worden gezet en worden gedoneerd of gerecycled.
  1. Vergoedingen en je aandeel als verkoper
    Strivvy verkoopt artikelen namens jou, dit betekent dat je als klant (verkoper) achteraf betaald krijgt voor de verkochte artikelen en jouw deel van de verkoopprijs ontvangt. Onze commissie bestaat uit 50% van de verkoopprijs van een artikel. Dit betekent dat jouw deel als verkoper 50% is.

    Wij houden je op de hoogte van eventuele verkopen van je artikelen en storten jouw deel van de verkoopprijs op je bankrekening aan het eind van de maand, mits je een minimaal uitkeerbaar bedrag van 15 euro aan verdiensten hebt openstaan en hebt besloten om je verdiensten uitgekeerd te krijgen. Wanneer je je aandeel van de verkoop niet binnen drie (3) jaar hebt opgeëist om uitgekeerd te krijgen, valt je aandeel toe aan Strivvy en kun je je aandeel niet langer claimen.

    Aan de verkoopservice zijn tevens de volgende kosten verbonden:
  • Strivvy brengt 5 euro per bestelde tas in rekening aan de verkoper. Deze kosten worden verrekend met het aandeel dat je hebt verdiend met het verkopen van je items via Strivvy en worden niet vooraf in rekening gebracht. Mochten er na het verjaren van de items (6 maanden tijd) nog geen kledingstukken van de verkoper verkocht zijn, dan zullen wij de kosten per tas direct in rekening brengen en moet de verkoper deze betalen aan Strivvy.
  • Strivvy brengt 1 euro per item in rekening aan de verkoper als een item niet is verkocht binnen 6 maanden tijd en als de verkoper dit item op de site wil behouden.

    Deze tarieven kunnen worden gewijzigd. Je kunt de actuele tarieven hier vinden.
  1. Verkoopprijs van items
    Het team van Strivvy bezit als enige partij het recht om de verkoopprijzen van items te bepalen. Je kunt niet eisen voor welke prijs wij items te koop moeten aanbieden. We kijken naar veel uiteenlopende factoren die van invloed (kunnen) zijn op de prijsbepaling, waaronder; marktconforme prijzen in de tweedehands branche, kwaliteit, materiaal, kleur, enzovoorts.

    Strivvy behoudt als enige het recht om de prijs van een item op onze website bij te stellen indien het dit nodig acht. Dit kan bijvoorbeeld zijn om de verkoop van een item te versnellen als deze voor een lange periode op de website staat of als onderdeel van een marketingactie (e.g. aanbiedingen).
  1. Donatie
    Alle items die je opstuurt, maar die niet verkoopbaar zijn om wat voor reden dan ook, zullen wij doneren of recyclen. Deze items worden niet teruggestuurd naar de verkoper en ook niet vergoed door Strivvy aan de verkoper. Strivvy brengt geen kosten in rekening aan de verkoper voor het doneren of recyclen van items.

  2. Verantwoordelijkheid van de verkoper
    Het is jouw verantwoordelijkheid als verkoper om ervoor te zorgen dat een product/item verkocht kan worden, d.w.z. dat deze voldoet aan de eisen gesteld door Strivvy. Het is niet toegestaan om items die je verkoopt via Strivvy, te koop aan te bieden via andere platformen, diensten, websites of op andere manieren.

    Strivvy levert een verkoopdienst waarvoor je als verkoper verplicht bent een vergoeding te betalen aan Strivvy. Je mag de manier waarop Strivvy verkoopprijzen/vergoedingen in rekening brengt niet omzeilen of manipuleren.

    Als je de voorwaarden van deze overeenkomst overtreedt, heb je geen recht op enig aandeel van de verkoopprijs, zelfs niet wanneer het artikel zou worden/is verkocht. Je bent daarnaast mogelijk aansprakelijk voor schade veroorzaakt door je items.
  1. Aanbod
    Het aanbod op onze site wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Houd er rekening mee dat het enkele weken kan duren voordat jouw verzonden items op onze website staan en dus verkoopbaar zijn.

  2. Compensatie
    Je hebt geen recht op schadevergoedingen voor items die tijdens het transport naar Strivvy zijn gestolen, verloren, beschadigd of vernietigd. Strivvy is niet aansprakelijk voor items gedurende het verzendproces. Voor vragen over dit soort gevallen, kun je contact opnemen met het desbetreffende koeriersbedrijf. Items die verloren zijn geraakt, zijn gestolen of die zijn beschadigd na aankomst bij Strivvy en waarvan kan worden aangetoond dat wij deze items wel hebben ontvangen, dat deze zijn geregistreerd in ons systeem om te worden verkocht en waarvoor Strivvy verantwoordelijk kan worden geacht, zullen worden vergoed aan de verkoper middels hetzelfde vergoedingenstelsel zoals uitgelicht in sectie 6 van deze overeenkomst.

    Je hebt geen recht op een vergoeding als er over een product is geklaagd of wanneer deze is geretourneerd. Als je jouw deel van de verkoopprijs al hebt opgeëist of als deze al is uitbetaald, heeft Strivvy het recht om dit te verrekenen met toekomstige verkopen. Mochten er geen verkopen plaatsvinden binnen drie (3) maanden nadat een item is geretourneerd of dat hierover is geklaagd, dan zal Strivvy het uitbetaalde deel in rekening brengen bij de verkoper.

    Je hebt geen recht op compensatie voor items die je naar Strivvy hebt gestuurd, maar die wij, om welke reden dan ook, niet hebben verkocht.
  1. Verschuldigde vergoedingen
    Wanneer de verkoper gebruik heeft gemaakt van onze verkoopservice, maar na drie (3) maanden sinds het verwerken van de items geen items heeft verkocht, items heeft teruggevraagd of voor wat voor reden dan ook geen geld heeft verdiend aan het verkopen van items, zullen wij alle openstaande kosten en vergoedingen voor onze dienstverlening in rekening brengen aan de verkoper. Deze kosten kunnen o.a. omvatten: de verzendkosten en retourkosten, de kosten per tas en algehele administratiekosten van 5 euro.

  2. Levering en uitvoering
    We accepteren alleen kleding die wordt geleverd aan ons via officiële Strivvy-tassen die via onze site zijn aangevraagd. Kleding die wordt gestuurd via andere tassen zullen wij niet accepteren en direct terugsturen.

  3. Verzenden van je items
    Na het aanvragen van één (1) of meerdere Strivvy-tassen, moeten deze binnen 14 dagen naar ons worden teruggestuurd. Dit heeft te maken met de geldigheidsduur van de labels die wij meeleveren. Je kunt je tas(sen) afleveren bij ieder PostNL punt in Nederland, vergeet niet om te vragen om een verzendbewijs, hier kunnen wij naar vragen. Wanneer een verkoper geen verzendbewijs kan aantonen wanneer Strivvy daarom vraagt, zullen wij de kosten van de tas(sen) in rekening brengen bij de verkoper. Je kunt maximaal twee (2) tassen per maand bestellen.

  4. Verjaring
    Wanneer één (1) of meerdere items wel voldoen aan onze criteria, maar na zes (6) maanden nog niet zijn verkocht, heb je de mogelijkheid om 1 euro per item te betalen om de items voor zes (6) extra maanden online te houden op onze webshop. Items die na die (6) maanden nog niet verkocht zijn en waarvan jij als verkoper hebt besloten af te zien van de eerdergenoemde optie, zullen worden gedoneerd. Als je items niet wilt doneren en wilt dat deze terug worden gestuurd naar Strivvy, worden hiervoor verzendkosten in rekening gebracht. Ook brengen we administratiekosten van 5 euro in rekening en eventuele openstaande kosten (zoals kosten per tas).

  5. Gegevensbeleid
    Strivvy verzamelt en gebruikt je persoonlijke gegevens om je de hierboven beschreven diensten te bieden. Lees onze voorwaarden omtrent privacy over hoe we je informatie verzamelen en gebruiken.

  6. Klachtenregeling
    Alle klachten worden genoteerd via iemand van het Strivvy-team en via onze officiële klachtenprocedure behandeld. Wij hechten enorm veel waarde aan onze gebruikers en hun ervaring en zullen altijd kijken naar de beste oplossing voor beide partijen.

  7. Geschillen
    Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.